Pentru inceput vom crea un Quad Patch ([Create] -> [Geometry] -> [Patch Grids] -> [Quad Patch]). Spre exemplu, vom considera latimea si lungimea egale (un patrat), de valoare 200. Lenght si Width Segments vor lua valoarea 1 (Fig.1).
Vom considera ca, din punct de vedere fizic, oglinda e gata. Este necesar sa cream un material pentru a mapa Quad Patch-ul. Din meniul Tools alegem Material Editor. Vom modifica materialul standard, astfel: in submeniul Maps bifam [Reflection], apasam butonul [None] si, din lista (Browse From -> New) care apare, alegem Flat Mirror. Mapam, cu noul material creat, Quad Patch-ul, adaugam citeva obiecte, iar dupa renderizare obtinem imaginea din Figura 2 (Fig.2).
Oglinda este gata, dar, schimbind putin parametrii materialului, vom obtine citeva efecte interesante. Spre exemplu, modificind valorile Blur si Distortion Amount, imaginea reflectata de oglinda isi pierde claritatea, devenind incetosata, putindu-se astfel simula o oglinda aburita (Fig.3).
Modificind numai Distortion, cu optiunea Use Built-in Noise setata pe Fractal se va obtine o vaga senzatie de suprafata de apa (Fig.4).
Acelasi efect, ceva mai reusit de aceasta data, se obtine cu Use Built-in Noise setata pe Turbulence (Fig.5).